تالار تفریحی پارسی بکس

نسخه‌ی کامل: کارهایی که باید قبل از فروش گوشی انجام داد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مهم ترین کارها قبل از فروش گوشی
[تصویر:  -سازی-گوشی_jko.jpg]

اگر در یک نگاه بخواهیم کارهای قبل از فروش گوشی را ذکر کنیم، می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛
  • بکاپ گیری از اطلاعات گوشی
  • همگام سازی اطلاعات موجود در حساب گوگل
  • حذف تمام پسوردهایی که در برنامه های مختلف ثبت کرده ایم.
  • خارج کردن سیم کارت و مموری کارت
  • از حساب های گوگل به‌صورت دستی خارج شوید.
  • اطلاعات بانکی خود را در برنامه ها، حذف کنید.
  • حذف تمامی فایل های گالری از بخش مدیریت فایل ها
  • حذف نصب برنامه های غیر ضروری
  • 1. بکاپ گیری از اطلاعات گوشی

در اولین قدم، اولویت شما اطلاعاتی است که در گوشی از قبل ذخیره شده اند. از این رو زمانیکه تصمیم به فروش گوشی دارید، در ابتدا قبل از هر کاری توصیه می شود که از تمامی اطلاعات موجود در گوشی، در کامپیوتر یا لپ تاپ، نسخه بکاپ تهیه کنید. توجه داشته باشید که بکاپ باید، جامع باشد و تمام اطلاعات شما را در بر گیرد. منظور از تمام اطلاعات هم می توان به مخاطبین، اکانت های مختلف شما، گالری، برنامه ها، فایل ها، تنظیمات اعمال شده و... اشاره کرد. برای مثال اگر گوشی شما سامسونگ می باشد، می توانید از طریق نصب برنامه Samsung smart switch اقدام به انتقال اطلاعات گوشی به کامپیوتر کنید. همچنین اگر گوشی آیفون دارید، با استفاده از آیتونز و همچنین آیکلود می توانید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.



2. همگام سازی حساب ها درصورت نیاز

برخی از حساب ها هستند که اطلاعات شما در سرور آنها به‌صورت خودکار ذخیره نمی شود. برای مثال برخی از شبکه های اجتماعی هستند که شما نیاز به بکاپ گیری از آنها ندارید و برخی دیگر هم هستند که نیاز به بکاپ گیری از آنها دارید. برای مثال توصیه مهمی که داریم این است که حتما از اطلاعات خود در واتساپ، نسخه پشتیبان تهیه کنید. چرا که در واتساپ، اطلاعات شما ذخیره نخواهند شد و باید به‌صورت دستی اقدام به تهیه نسخه پشتیبان کنید. همچنین اگر کار شما بیشتر آنلاین و با استفاده از مرورگر می باشد، می توانید از طریق تنظیمات مرورگر و همچنین انتخاب گزینه Sync اقدام به همگام سازی و همچنین بکاپ گیری اطلاعات خود در حساب گوگل خود نمایید.

3. خارج شدن از اکانت های ثبت شده در گوشی

زمانیکه شما در هر برنامه ای وارد می شوید، اطلاعات شما در قسمت حساب ها یا همان Accounts ثبت خواهد شد. از این رو برای مشاهده این حساب ها، می توانید از بخش تنظیمات، وارد بخش حساب ها یا همان Accounts شوید و سپس با ورود به این بخش، می توانید تمام حساب هایی که تاکنون ساخته اید را مشاهده کنید. از این رو اصولی ترین کاری که باید در این زمینه انجام دهید این است که یک به یک از آنها خارج شوید. از این رو، یک به یک آنها را انتخاب کنید و سپس گزینه Remove account را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید با انتخاب این گزینه، صرفا حساب شما از گوشی حذف خواهد شد و این به معنی دیلیت اکانت نمی باشد.


4. حذف دیتای برنامه های پرکاربرد گوشی

توصیه ای که در این مرحله داریم این است که دیتای برنامه های پرکاربرد گوشی را به‌صورت دستی حذف کنید. برای حذف کردن دیتای برنامه ها نیز باید وارد تنظیمات گوشی شوید و از بخش Apps یا همان برنامه ها، لیست برنامه های موجود در گوشی را مشاهده خواهید کرد. اینک یک به یک برنامه های پرکاربرد خود را انتخاب کنید و از بخش Storge در هر یک از برنامه ها، گزینه Clear data را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه تمامی اطلاعات و داده های برنامه مدنظر شما از گوشی پاکسازی خواهد شد. توجه مهمی که در این زمینه داریم این است که قبل از انتخاب گزینه، حتما از این مطلع شوید که آیا از اطلاعات خود در برنامه انتخاب شده، نسخه پشتیبان گرفته اید یا خیر؟!


5. ریست فکتوری گوشی
اما بعد از انجام کارهای بالا، نوبت به ریست فکتوری گوشی شما رسیده است تا گوشی را آماده تحویل به شخص خریدار کنید (توجه داشته باشید برای بحث انتقال مالکیت هم قبل و هم بعد از ریست می توانید اقدام کنید که در هر دو صورت باید سیم کارتی که گوشی با آن رجیستر شده است، داخل گوشی باشد). از این رو وارد تنظیمات گوشی شوید و از بخش General managment اقدام به ریست فکتوری گوشی خود کنید که با استفاده از گزینه، گوشی به حال ابتدایی خود باز خواهد گشت و همچنین تمام اطلاعاتی که از قبل در آن ثبت شده اند، به‌صورت کامل حذف خواهند شد.

بعد از گذشت این 5 مرحله، اینک تمام کارهای اصولی که باید انجام میدادید را انجام دادید و از تمام اطلاعات خود موفق به تهیه نسخه پشتیبان شدید و در نهایت گوشی را برای فروش به مشتری آماده کرده اید.